Min lilla tripp part 2

Efter att ha åkt tåg från Umeå till Uppsala där jag under resan satt bredvid en dam som läste en bok. Dock gick det sådär för  henne att läsa ty hon somnade och fick börja om stup i kvarten. Rätt roligt att få se då hon hoppvaknade hela tiden och läste på samma sida hela tiden. Jag tycker iallafall det var roligt. Dock kanske man skulle ha varit där...
Men som sagt så landade jag i Uppsala 21.00 och där skulle då Tollan Jr möta upp mig. Han meddelade mig att han skulle bli lite sen, men som den kameleont jag är så lyckades jag undvika onödig kontakt med Uppsala-bor genom att stå och titta på en staty samt låtsats prata i telefon.  Jag är rätt stolt över mig själv. 
 
Tollan Jr dök upp med sitt fina leende och välkomnade blick och tog mig med till Enköping. Min riktiga semester hade börjat.  Eftersom jag kom fram så sent, då hann vi inte göra så mycket. Utan vi åt hårdmackor, drack o'boy och såg lite av Sunes jul. Sunes jul är fan i mig det bästa som har gjorts. Efter Alla älskar Raymond. Efter det blev det sängdags, så man skulle vara pigg för en liten shoppingrunda i Västerås.  Dock fick jag ett uppvaknande jag bara har fått en gång förut och det var Gizmo som rådde för det.
 
Ni vet känslan man kan få då man känner att nån står och tittar på en. Man hör ingenting utan man bara känner det. Man känner obehag och rädsla. Man vill skrika men ändå inte. Jag tror klockan var 06.50 eller nåt. (Redan där var det nåt fel. För man ska inte vakna så tidigt på sin semester). 06.50 fick jag den där obehagliga känslan, så jag valde att öppna ögonen och titta ut mot hallen i Tollan lägenhet. Och mina farhågor besannades. Där stod han och kollade på mig som en scen ur den värsta skräckisen. Jag hoppade till, kallade honom idiot och vaknade. Bra alarm måste jag säga,  men väldigt, väldigt obehagligt.
 
Vi begav oss till Västerås efter frukosten. Där slösade jag pengar på mat och ett par skor. Nej,  jag köpte ingen film. Sjukt jag vet, men ibland måste man variera sig.
Sen begav vi oss hemåt för att laga lite middag och efter det göra oss redo för bio.  Det blev Ted 2. Den var sjukt rolig och bra. Dock var ettan bättre men den var absolut sevärd. Efter bion blev det sängen för jag var rätt trött dels pga en rätt lång dag men även det obehagliga uppvaknande jag fick. Men jag somnade med ett lugn i kroppen för jag tänkte "Jag kan ju inte få ett värre uppvaknande imorn " ack vad jag bedrog mig...
 
Jag vaknade av att mitt ansikte kändes blött. Inte har jag svettats så här mycket inatt. Så jag öppnade ögonen och tittade runt. Och se på fan. Där stod han. Djävulen? Svar nej. Det var Tollan Jr och en vattenspruta och det mina vänner är ingen bra kombination. Klockan hade för övrigt slagit 06.40 typ. Jag var inte nöjd.  Men kul för Tollan Jr att han fick ha nån att busa med. Det bjuder jag på.
 
Onsdagen spenderades med att gå runt i Enköping. Det rätt fint där. Lite gammeldags och inte allt för stort. Jag gillar det. Sen åt vi en sjukt god pizza på en restaurang för att sedan fara och se Ant-Man. Den var riktigt bra. Underhållande, snygg, snabb och bra skådespelare. Den rekommenderar jag verkligen. 
 
Efter att för en gångs skull fått ett vanligt uppvaknande var det dags att bege sig hem till Malå. Vi körde upp där Tollan körde mest (väldigt stabil körning). Och vi landade i Malå ca 19.30. Och det stämmer verkligen det gamla ordspråket "Borta bra,  hemma bäst ". Jag har haft en sjukt bra semester och ett stort tack till Tollan Jr. 
 
Nu måste jag ju besvara frågorna jag hade från förra inlägget.
 
Nej, jag fick ingen käftsmäll dock vatten i ansiktet så det var rätt nära.
 
Tollan behandlade mig kanske inte som en kung. Mycket tack vare hans ondskefulla väckningar. Dock fick jag sovplats, mat och kaffe samt en tvätt. Så jag blev behandlad väl.  Kanske som en prins eller nå.
 
Nu är jag på väg till Luleå för att ta sprutor mot min hyperhidros och njuta av mina sista semesterdagar.  Men innan jag säger hej då så hoppas jag att ni hejar fram Malå mot Jörn på lördag kl. 13.00 och sen se damerna spela på söndag. Dock vet jag inte vilken tid den matchen är. Men det står nog på nån annons nere vid Ica. 
 
Tack för mig! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0