Jag ser allt så klart nu.

Sitter och dricker en kopp kaffe efter att ha kämpat med att torka upp all tomatsås som har spridit sig i köket. ÖVERALLT! På tapeter, skåp , mina byxor och taket! Jag vill säga att det var otur, men jag måste erkänna att det var inte otur. Iallafall inte bara. Jag får ta på mig minst 80% av olyckan. Mina knubbfingrar och att jag stressar när jag ska laga mat pga jag vill hinna se Alla älskar Raymond för 158:de gången och det är nog där orsaken till olyckan ligger. Jag tar på mig det och lär av mitt misstag. För misstag ska man lära sig av. Det har jag lärt mig förut. Om mina misstag som jag skulle ha lärt mig av innan det här hände. Alltså har jag inte lärt mig det. Tills nu. Ja, ni fattar....
 
 
Men nu var det inte det jag skulle snacka om. Utan det var att jag fick en liten ögonöppnare. Jag hade ju fest hos mig på Malåfesten. Malåfesten är ju en av höjdpunkterna varje sommar och Malåfesten 2015 var inget undantag. Den enda skillnaden var att jag är lite äldre och därmed mer mottaglig till bakishet. Men det hör inte hit. Utan jag vill bara säga ett stort tack till alla som var hos mig och festade. Jag hoppades ni hade sjukt trevligt och att ni är redo att göra om det nästa år?  För även om det var mycket städning dagen efter så var det värt det. Det var längesen jag hade så roligt och att jag fick se hur många fina människor som finns i mitt liv (nya som gamla) det gör mig sjukt glad och lycklig. Det tog ett tag innan jag förstod att det var så. Men jag ser som sagt allt så klart just nu. Så ni ska ha stort tack alla som var där. Och alla som inte var där. Ni är underbara människor också och ni får gärna dyka upp nästa år. 
 
 
Jag har skrivit förut om musik på bloggen. Där väl det mesta har handlat om bajsartisten Pitbull. Dock så finns det inte bara skit inom musikvärlden. Ett band som jag ofta tycker gör bra låter, det är "Den Svenska Björnstammen". Varje sommar spottar dom ur sig en hit som man nöter och nöter men aldrig blir less. Deras senaste tillskott heter Förlåta eller svika och den är awesome. Underbar text och riktigt riktigt skön. Så den tycker jag att ni ska lyssna på.
 
Även ett tack till Jonas och Johnny för helgens aktivitet. Det var riktigt roligt, Ni är grymma!
 
Nästa inlägg kommer nog också handla om tacksamhet och hur fina människor det finns. Jag vet inte när det kommer men det är bara att hålla upp ögonen. 
 
Nä, nu ska jag se nåt avsnitt av Alla älskar Raymond eller ut och gå. Jag har inte riktigt bestämt mig än.
 
Men ni får ha det så bra. 
 
Peace!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0