Min lilla tripp.

Först och främst vill jag rikta ett stort tack till alla som var närvarande på min och Maggis överraskningsfest. Det var verkligen sjukt trevligt och jag blev rejält överraskad. Sen ett grattis till Maggi som vann i 5-kampen. Jag la mig i grenen "Jägar-ställning" för att få lite nervositet i tävlingen. Vad jag inte visste då var att Kusin T hade skippat leg-day och därmed inte orkar sparka bollen lika långt som Matte. Så jag skyller 80% av mig  förlust på Kusin T, och resterande 20% var mitt fel. Men Maggis insats ska absolut hyllas och hon var en värdig vinnare. 
 
Men jag hade det fantastiskt roligt och det visar vilka fina människor man har omkring sig. Ingen nämnd, ingen glömd.
 
Igår begav jag mig alltså på min lilla semester-tripp mot Enköping. Jag ska hälsa på my main man Tollan Jr. Och resan kunde ha börjat bättre. Först så var det skitväder och sen när jag kom fram till Lycksele för att hoppa på tåget mot Umeå, ja då var ju det inställt såklart. Men en ersättningsbuss var redo att ta oss blöta resenärer mot Umeå. Jag rusade in och fick plats bredvid en trevlig dam och allt var frid och fröjd. Jag satte på Spotify och skulle njuta av lite musik, när en annan resenär som skulle gå förbi och sätta sig längre bak slog mig i ansiktet. Det är inte så allvarligt som det låter, men han missade dom där små handtagen som finns på stolarna och fick för sig att mitt ansikte var ett handtag istället. Jag blev chockad och titta upp med förvånande blick som sa "vad gör du?" (Jag sa det ju inte rakt ut,  för jag är ju konflikträdd) han sa "förlåt" jag nickade mot honom och allt blev bra. 
 
Efter det så tänkte jag. "Jaja, jag sitter på bussen på väg till Umeå. Så det är lugnt." Men då frågade busschauffören om det fanns 5 st som skulle kunna tänka sig att hoppa av och ta en annan buss som skulle till Umeå. Så att 5 st som skulle ta flyget till Stockholm fick åka med istället.  Schysst som jag är så ställde jag upp och blev kvar i Lycksele 30 min längre. Man ska vara snäll, för man har igen det senare. Det tror jag iallafall.  Sen hade jag ju ingen tid att passa, så det spelade ingen roll.
 
Hursomhelst så befann jag mig i Umeå ca 21.40 och var hungrig som en leopard. Jag gick till en pizzeria och köpte mig en kebabrulle och en cola, och drömde mig bort till Brother Js lägenhet. Men eftersom mitt lokalsinne är sämst och min gps lurade mig. Tog det extra lång tid att hitta till Joel. Jag fick se lite mer av Umeå än vad jag var sugen. 
 
Jaja, jag hittade fram till slut och där njöt jag av den ljumma kebabrulle  och fortfarande kalla cola.  Allting ordnade sig. 
 
Nu sitter jag på tåget mot Uppsala, där Tollan Jr ska möta upp mig. Jag ska alldeles strax bege mig till bistron för lite mat och sen fortsätta lyssna på MNK.
 
Resan fortsätter och håll upp ögonen för nästa uppdatering. Vad kommer att hända? Kommer Wänne få en till käftsmäll ? Kommer Wänne få tillbaka nåt för sitt godhjärtade beteende? Och kommer Tollan Jr behandla Wänne som en kung? 
 
Det är frågor vi alla ställer oss och kanske kommer vi få svar. Så stay tuned. Wännes resa fortsätter....
 
Peace! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0