30 år!

Den 5 juni 1985, föddes det en liten parvel till världen. Den lilla parveln är jag. Johan " Wänne" Stenlund.
 
Nu är det 2015 och jag har fyllt 30 år. 30 år!! Sjukt vad tiden går alltså. Men jag har hunnit med mycket under mina 30 år på den jord. Jag har fått massor av fina vänner, jag har ordnat mig en rätt stor dvd-samling ( Av blandad kvalite) , jag har spelat forward i fotboll för att senare pga brist på mitt målsinne blivit back. Jag har upplevt mot och medgångar, jag har fått hyperhidros, jag har fått kämpa mot stamning och en del andra saker. Men jag har alltid och då menar jag ALLTID haft stöd av mina nära och kära och det är jag evigt tacksam för. 
 
Hur firade jag min födelsedag då? Jag bjöd hem nära och kära på smörgåstårta, kaffe och lite läsk. Jag fick mig fina presenter och grattishälsningar. Det var en riktigt bra dag, där jag fick göra det jag är bäst på. Dricka kaffe, läsk och äta smörgåstårta. Sen hänga med mina nära och kära. En underbart trevlig dag.
 
Men nu är jag alltså 30 år. Jag har åstadkommit en del saker, men jag önskar och KOMMER att åstadkomma mer. För jag vill bli bättre på en del saker. Vissa saker har jag pratat om förut här på bloggen, men även om det har blivit bättre så är jag fortfarande inte nöjd. Jag vill vara killen som vaknar upp och inte behöver känna mig hämmad av mina handikapp. För det ska jag egentligen inte behöva göra. Och mitt mål är att en dag bara vakna upp och känna " Fuck it! Jag är den jag är. Deal with it!". Men det är småa steg som gäller för att jag ska kunna nå mitt mål. Men en dag är jag framme. Och då jävlar ska ni få se på grejer. Några av sakerna jag ska göra, det är att vara mer positiv och framåt. Våga misslyckas för att lyckas. Inte tänka på vad andra tycker utan gör det som känns rätt. Och våga säga vad jag själv tycker. Jag ska vara den Wänne jag vill vara. Och mitt löfte till er är att jag ska kämpa hårt och förhoppningsvis får ni inom en snar framtid se den riktiga Wänne. Så håll ögonen öppna.
 
Men tack än en gång för alla gratulationer och fina presenter och besök. Det gör mig glad att jag har så många nära och kära runt mig. 
 
 
Nu ska jag njuta av ett avsnitt Modern Family innan läggdags. Är man 30 år och vuxen, då får man lägga sig när man vill. Men innan jag lägger mig måste jag få tipsa om en video på Youtube. Sök på Orange is the new black ( bra serie ) och sen skriver ni " Stop don´t talk to me". Det är en kort men bra video. 
 
Men ha det gött, så hörs vi senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0