Nu är det dags att öppna sig.

Hyperhidros.  Hur många av er vet vad det är? (Utan att googla förstås. )
 
Jag visste inte vad det var för ca 5 år sedan. Men ändå har jag lidit av åkomman från årskurs 7. Lidit är ett starkt ord. Men det är faktiskt sant. För jag har lidit, och gömt min sjukdom. Några av mina nära och kära vet att jag har sjukdomen eller åkomman, men annars har jag lyckats smyga med den. Jag har undvikit närkontakt, jag har haft på mig svarta kläder, flera lager på varandra,  tjoktröjor mm. Ibland har det funkat men ibland har jag varit tvungen att byta kläder flera gånger varje dag. Bara för att känna mig fräsch en kort stund.  
 
Jag har haft sån tur att jag har lyckats bekanta mig med massor av fina och förstående människor. Så jag har aldrig blivit mobbad eller retad för det. Men det har varit ett rent helvete. Så min kamp har inte bara varit mot stamning, utan även mot Hyperhidros.  
 
 
Vad är då Hyperhidros?  
 
Jo, hyperhidros är en sjukdom som gör att man svettas ovanligt mycket.  Vissa har det på händer och fötter. Andra kan ha det i ansiktet. Men jag har det på ryggen. Jag är rätt lyckligt lottad som har det på ryggen känns det som. För då kan man dölja det på ett hyfsat stabilt sätt. Tänk er dom som har det på ansiktet. Vilket helvete dom måste ha. Så ska man se nåt positivt i detta elände. Då är det att jag fick det på ryggen. 
Men detta är alltså nåt jag har levt med sen jag var ca 14. 
 
 
Dock så är det ju såhär att utvecklingen går framåt. Och jag har lyckats hitta ett tillfälligt botemedel som gör att jag kan leva normalt. I ca 3-4 månader.  Och det gör mig så lycklig. Jag är som en helt annan människa efter det. Jag är mer framåt och mer social. Och jag är så oerhört lycklig att jag fick tips av en underbar person.  Tack L för tipset. Du har räddat mitt liv.  
 
 
Jag hade ju lovat att jag skulle avslöja nåt personligt om mig och det är att jag lider av hyperhidros.  En sjukt störig sjukdom/åkomma. Som jag inte ens hoppas att min värsta fiende Pitbull ska åka på. It is the devil! 
 
 
Nu till lite roligare saker. Jag har fått en tillsvidareanställning på ett företag. Jag är sjukt stolt. För jag trivs oerhört bra. Men fina arbetskamrater och roligt jobb. 
 
 
Sen har ju våran säsong börjat. Och som vi rivstartade säsongen 2015. Vinst med 9-2 borta mot Artic Cat.  Oerhört starkt och vi spelade sjukt bra. Spelar vi så här då kommer vi slåss i toppen i år igen. Forza MIF!
 
 
Nä,  nu har jag lättat mig nog. Nu blire att chilla framför tvn och invänta sovklockans signal.  
 
Ha det gött därute.  Så ses vi senare.  
 
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till fast anställning 😊
Du är en härlig kille! Du inspirerar och sprider glädje. Roligt att få läsa dina tankar 😊 du är duktig på att skriva på ett fängslande sätt.
Lycka till med allt.
Åsa

2015-05-07 @ 21:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0