En slags nystart.

Hej,hej! 
 
Först vill jag be om ursäkt för mitt ofrivillga uppehåll. Jag vet inte varför jag inte har skrivit på bloggen. Jag har väl inte känt mig motiverad för att skriva nåt. Men nu har jag alltså tänkt göra ett sista försök för att kunna ge mina läsare en humoristisk men ändå seriös blogg. 
 
När jag startade min blogg, då hade jag lite problem i mitt liv. Jag led av hyperhidros, jag led av usel självkänsla pga min stamning, min sjukdom och mitt usla självförtroende. Det var en blogg jag ville skriva av mig lite och dela med mig av mina tankar. Man kan ju säga att jag lyckades, Jag började må bättre efter att jag hade fått dela med mig och öppna upp mig för allmänheten. Jag tror det är bra att vara öppen och ärlig. Man kanske inte behöver skriva ner allt man har gjort. Men iallafall det viktiga så folk får se hur man ser sig själv och vilken kamp jag har i mitt liv.
 
Men nu äntligen, har jag fått bukt på min sjukdom. Jag äter medicin som gör att jag inte svettas alls. Jag är så otroligt glad och nöjd över att äntligen kunna ha vilka kläder jag vill och inte behöver gruva mig inför nån närkontakt eller skämmas när jag är ute. 
 
Stamning är fortfarande en kamp. Jag är hos en fantastisk psykolog som hjälper mig med min självkänsla och modet att våga ta för mig. Jag tror att om jag blir mer självsäker,  då får jag nog bättre koll på min stamning. Vi ska bara försöka hitta dit. Men hon är helt underbar och en fantastisk hjälp. 
 
Mitt nyårslöfte att vara nykter i ett år håller i sig. Jag mår så otroligt bra utan alkohol. Ångesten är borta och jag är gladare. Jag är så otroligt nöjd över att jag har lyckats hålla mitt löfte. Och som det känns nu, då blire nog en fortsättning. 
 
Men det var en liten sammanfattning. Jag ska försöka uppdater mer om fotboll och film och mitt vardagliga liv. Hoppas ni fortsätter läsa. För det är så trevlig att få höra att ni är inne och läser och jag tycker det är roligt att få dela med mig av mina tankar. 
 
Men vi hörs!
 
Wänne

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Wänne:)

2016-08-17 @ 19:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0