Nu är det nära!

Hallojsan! 
 
Fy satan vad jag är på bra humör just nu. Även om jag har nstan konstant smärta och att jag ibland har lite psykiska problem så lever livet just nu. Livet leker för att jag får snart fara till läkaren i Umeå där jag förhoppningsvis får besked på vad som ska hända med min rygg. Jag hoppas verkligen det blir operation och att jag sen kan börja träna fotboll och motionera mer. 
 
Nåt annat som närmar sig är ju min fotbollsresa till Newcastle. Det kommer bli en häftig upplevelse även om Newcastle inte är mitt favoritlag så kommer jag ha riktigt roligt. Sen att vi även ska se en till match under våran resa gör ju inte saken sämre. Som sagt, livet leker nu och jag hoppas på positiva besked hos doktorn så jag kan fortsätta på den inslagna vägen med positiva vibbar och glädje. Livet blir ju så mycket roligare då.
 
Jag var förresten hos min talpedagog/psykolog i onsdags. Jag har ju sagt förut att hon är bra, men jag vill nog påstå att hon är bäst! I onsdags så snackade vi om mitt självfötroende och om det speglar hur mycket jag stammar eller ej. Självklart är det så att om jag mår dåligt eller har en liten down-period då brukar jag stamma rätt mycket. Men när jag är glad och inte har så många tankar i min skalle, då brukar min stamning inte vara lika tillgänglig eller vad man säger. Det är ju så att ju mer jag tänker på vad som ska hända när jag ska prata , då stammar jag mer. Men hon sa till mig att det jag ska försöka tänka på är att acceptera mina negativa tankar och försöka stöta bort dom. Ibland har jag bollat mellan negativa tankar med positiva tankar, dock har dom negativa alltid vunnit. Så nu ska jag testa att bara ha negativa tankar men acceptera/försöka stöta bort dom. För det är nog den bästa lösningen. Jag ska alltså prata mer, men tänka mindre på vad som kan hända. Nu blir ju kruxet att försöka göra det hela tiden. Det kommer bli svårt men nog ska jag lyckas med det där.
 
Nä, nu ska ja dra iväg, men jag uppdaterar er med läkarbesök samt hur resan var när jag kommer hem.
 
Ha det bra!
 
Wänne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0