Nytt år, nya möjligheter, samma gamla Wänne?

Halloj!
 
Då är 2017 äntligen här. Jag ser verkligen framemot ett nytt år, för då får jag försöka göra en slags nystart. 2016 var om jag ska vara ärlig, ett riktigt skitår. Visst hade jag mina toppar men om jag summerar det så har det varit fler  dippar än toppar. Ryggen som har varit jävlart sämst, varierande självförtroende (där jag vissa dagar känner att jag skulle kunna tala inför hela världen. Medans andra dagar vill jag bara låsa in mig och bara vara själv).
 
 
Förhoppningsvis blir 2017 ett bättre år. Jag har fått ny tid i Umeå den 14 februari och då hoppas jag verkligen att mina ryggproblem blir lösta. Jag har snart levt med min smärta i minst ett halvår, och ska jag bara ärlig så börjar det att ta ont psykiskt också. Att inte kunna göra det man vill och måste leva med nästan konstant smärta. Så jag håller verkligen alla tummar och tår för att det ska bli bra. 
 
Mitt självföströende måste också förbättras. Jag har alltid varit den snälla killen, den som aldrig säger ifrån, den som alltid låter sig bli överkörd. Jag har alltid varit konflikträdd och jag tror det beror till stor del pga mitt stukade självförtroende. Jag vill verkligen vara den som tar för mig och den som vågar ta en diskussion. Det är lättare sagt än gjort men jag ska verkligen försöka ändra på den jag är. Inte helt men en liten del iallafall. Våga ta en diskussion, våga göra misstag, sluta ta åt mig av allt men framförallt väga leva det liv jag vill. 
 
2016 hade jag som nyårslöfte att försöka vara nykter i ett år, och det gick väldigt bra. Mitt nyårslöfte 2017 är att försöka vara en lite bättre människa än vad jag är. En människa med stärkt självförtroende, en människa som hellre går med huvudet högt än att titta ner mot marken. En människa att försöka få omvärlden att le. En människa som jag vill vara. Jag har lite av det där, men det kan bara bli bättre. Jag ska iallafall försöka göra så gott jag kan, det kan jag lova er.
 
 
Nä, nu ska jag lägga mig och se Zlatan dominera mot Hull. Jag uppdaterar er senare efter mitt besök i Umeå. Jag hoppas det blir bra så att jag kan ta på mig MIF-tröjan igen. 
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0