Det här kommer bli bra.

Hej, halloj!
 
Det va som vanligt rätt längesedan jag skrev här på bloggen (som vanligt), men ska försöka uppdatera er med lite saker som har hänt i Wännes liv so far. 
 
Jag inväntar ny tid hos läkaren i Umeå där dom ska göra en helkroppsröntgen och sen förhoppningsvis blire nån slags operation som gör att min smärta försvinner. Jag knaprar ju piller nu som att jag vore med i Trainspotting...
 
En annan nyhet som inte gäller bara mig och som är riktigt tråkig. Det är ju att Malås division 4-lag har lagts ned pga spelabrist. Såklart tråkigt men inte så överraskande. Jag har som väntat på att det skulle hända. Och som det såg ut ifjol så var det bara en tidsfråga.
 
Men även om mitt Malå IF-hjärta blöder så är det inte trasigt. Mitt hjärta pumpar fortfarande för Malå IF och även om jag inte kommer att kunna spela i sommar, så kommer jag vara delaktig i Malås division 5-lag. Tomas Stenlund (en fantastisk ledare) kommer att vara huvudtränare och jag kommer bli assisterande coach. Med hans taktiska hjärna och mina grymma konditionsövnngar (alla vet att jag älskar att springa) kommer det bli succé. 
 
Men ska vi vara allvarliga så kommer det bli en fantatsikt sommar, med massa skratt och kamratskap som kommer att visa att Malå IF-fotboll inte är död utan fotbollen lever. Det är bara en nystart och dert kommer bli riktigt, riktigt bra. Det vet jag att det blir. 
 
Så kom och heja fram oss i sommar. Vi behöver erat stöd och med erat stöd, då kommer vi ge allt i varje match för att visa vår uppskattning. Forza Malå IF!
 
 
På återseende!
 
Wänne Wännster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0