Kan man vara för snäll?

Howdy!
 
Har idag haft (har fortfarande) en del tankar om vem jag är och hur man ska skulle vilja vara en person man vill vara, utan att för den delen bli helt förändrad. Jag har nämligen kommit fram till att under hela mitt liv så har jag varit alldeles för snäll. Jag har ofta tagit emot skit utan att göra nåt åt det, jag har ofta anklagat mig själv och haft dåligt samvete över nåt jag har gjort och sagt men som i efterhand har varit den andra personens fel. Jag har varit (är fortfarande) konflikträdd, och ofta har det lett till att jag har haft mycket saker i min skalle och många bollar i luften som jag inte har vågat säga nej till. Det har varit, och det är min svaghet i livet. Men frågan är, hur ska jag vara den Wänne jag vill vara, utan att få dåligt samvete när jag säger emot nån eller inte ta emot skit, utan istället ifrågasätta och säga emot? Det är en svår balansgång som gör att jag kan ha negativa tankar om mig själv, både på jobbet men även utanför jobbet. Det är dom negativa tankarna som har gjort att jag har kontaktat min psykolog under större delen av mitt vuxna liv. Jag har fått hjälp, och det är jag glad för. Men jag kan erkänna att idag/ikväll, då har dom negativa tankarna tagit över och det är just nu en hård kamp, mellan att jag ska försöka bli den jag vill vara istället för att falla tillbaka till samma gamla Wänne, som låter sig bli överkörd och ha en usel självkänsla, men ändå känna sig ok, för jag menar jag är ju snäll. Men jag vill inte förlora den kampen. Jag vill inte vara den gamla Wänne. Jag vill inte vara för snäll. 
 
Jag hoppas att ni kommer se en förändring, för det är mitt mål. Den kanske inte kommer komma direkt, utan det kommer ta ett tag. Men jag har som mål att våga vara mer självsäker, våga stå upp för mig själv och våga ta för mig mer. Jag vill vara snäll, men jag vill inte vara för snäll.
 
Godisfronten är positiv, jag har hållit mig undan godiis/chips i snart en månad! EN HEEEEL MÅNAD! Och jag kan ärligt säga att det har gått över förväntan, och jag tror verkligen att jag kommer fixa det. Wihoo!
 
Som avslutning vill jag ge två korta filmrecensioner som jag såg igår. Första filmen jag såg med Per var Chef. Den är regisserad av Jon Favreau och han spelar även huvudrollen. Han spelar en kock som är less på att bli styrd och vill gärna ha nåt eget så han kan få utlopp för sin kreativitet inom matlagning. Den var riktigt bra och mysig och flera skådespelare leverade och jag tänker främst på en som jag diggar som skådespelare, nämligen John Leguizamo (stavning?) han var grym! filmen får 4 av 5 Wänne.
 
Den andra filmen var Jigsaw och den såg jag med min lilla movieclub. Den var rätt underhållande och var rätt brutal, men den hade inget speciellt över sig. Jag trodde mer på den, speciellt för att den regisserades av The Spierig brothers. Dom har gjort två sköna filmer med Ethan Hawke (Ethan Hawke är kung!) Predestination och Daybreakers, dock kändes det som ett dagsarbete och den var lite mäh. Den får 2 av 5 Wänne.
 
Nä, nu ska jag ladda för fotbollsträning.
 
See you later, alligator! 
 
Wänne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0