Snart en heeeel vecka!

Howdy!
 
Snart har det alltså gått en hel vecka, där jag har lyckats undvika att käka godis, ostkrokar/chips samt druckit mindre dricka. Det har gått bättre än vad jag hade trott att det skulle göra, men nog kan jag erkänna att det var en kamp att inte köpa sig en godispåse när man har varit nere och handlat. 
 
Det känns som att jag ska kunna klara mitt nyårslöfte (jag vet, det har bara gått 1 vecka) , men jag tror fan i mig att om man har klarat en vecka då är det vunnet. Jag ska fortsätta köra min taktik att vara mätt när man åker ner och handlar, samt undvika ögonkontakt med godis och chipshyllan (Ja, jag har haft ett massivt godisberoende). Jag fortsätter uppdatera er under bloggen. 
 
 
Nästa vecka drar vi igång med fotbollsträningen på allvar, och det känns sjukt roligt! Dels för att jag kan träna fotboll igen men även få återse alla sköna grabbar som gjorde succe med att hålla kvar Malå  IF i division 5 nästa säsong. Jag längtar verkligen att få dra på mig fotbollsskorna och påbörja ännu en fotbollssäsong i världens bästa klubb Malå IF ( Coventry är solklar tvåa. Dom slog ut Stoke igår i FA-cupen, och alla vet ju att Stoke är PLs svar på Barcelona) , och att få uppleva lika stor glädje på planen som jag gjorde utanför planen när jag var assisterande tränare förra året. 
Jag hoppas att ni kommer och stöttar oss i sommar, så vi kan hålla oss kvar i division fem eller ännu bättre, gå upp till division fyra. Jag kommer självklart uppdatera er på bloggen om kommande matcher mm.
 
 
Snart börjar en ny arbetsvecka, och jag är väldigt taggad. Jag var ledig några dagar den här veckan och även om det behövdes så har jag saknar jobbet och arbetskamraterna, så det ska bli oerhört roligt att få komma tillbaka till vardagen igen och göra lite nytta. 
 
 
Mitt eget mående är helt ok just nu. Jag är omgiven av fina människor, jag trivs på jobbet och jag fortsätter på den inslagna vägen där jag ska försöka vara mer framåt och ha bättre självförtroende. Det har gått riktigt bra ett tag och tack vare det, så känns det som att jag stammar mindre också. Jag vet inte om det hör ihop med allt det där, men jag tror det kan vara en del i det. Det betyder inte att jag är nöjd utan jag ska fortsätta träna på att våga säga ifrån, våga vara mer självsäker och vara mer öppen och inte gömma mig bakom min stamning. Det får ta den tid det tar, för jag tror och hoppas att jag kommer till en punkt där jag har klarat mitt mission och kör på som den Wänne jag vill vara. 
 
 
Ett litet filmtips får avsluta den här bloggen. 
Jag var och såg "Ted - För kärlekens skull" på bio i Malå med systeryster och LC. Det var en väldigt bra film, där Adam Pålsson dominerade i huvudrollen. Filmen spred både glädje och sorg, men även mycket värme. Den får 4 Wänne av 5 möjliga, så se den! Do it! 
 
Nä, nu ska jag slöa framför tvn och ladda inför jobb imorn. Ha en trevlig kväll, så hörs vi nästa vecka!
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0