Ibland är det ok att det känns tungt, för då kommer man starkare ur det.

Howdy, 
 
Ni som känner mig och ni som har läst min blogg , ni vet vilken resa jag har haft och vilka ups and downs som jag har haft. Det är ingen hemlighet att jag har mått dåligt vissa perioder, men har alltid klarat mig ur dessa perioder och kommit ut starkare efter det. Men som jag har nämnt förut så kan man aldrig vara avslappnad från detta, och tyvärr tror jag att det är det jag har gjort. 
 
Jag har tagit det lätt på att låta folk ibland omedvetet och ibland medvetet sätta sig över mig, eller att jag har tagit emot ord och gester som jag inte har förtjänat. Det har gjort att jag har tappat tron på mig själv mycket mer än vad jag trodde att jag kunde göra, och det är för att jag har helt enkelt har slappnat av och inte vågat fortsätta att stå på mig, och inse att jag är mycket bättre än vad jag tror att jag är just nu. 
 
Jag är ingen ängel själv, och jag är säker på att jag på ett omedvetet sätt sagt ord eller gjort gester mot nån som inte har förtjänat det. Mitt mål är alltid att man ska få varandra att må bra, och attm na kommer längre med lycka och glädje än med hån och ilska. Ska jag vara arg över nåt eller säga ifrån, så vill jag ha en anledning. Att vara arg över nåt eller nån eller nånting som händer utan giltig anledning och ha det som första utväg, det är fel och nåt jag inte vill sträva efter. 
 
Vi har alla våra problem, och det är helt logiskt att vi har det. Men problem är till för att lösas, och det gör man enligt mig bäst genom att visa omtanke och glädje och gemenskap. Man ska våga be om hjälp oavsett hur stora eller små problem man har. Man ska våga säga ifrån att man inte tycker man är värd att bli behandlad på ett sätt man inte vill oavsett hur stor grej det är. 
 
Jag har det tungt just nu, och det är ok. Det har jag haft förut och det kommer jag ha igen. Men jag vet att jag hädanefter, precis som jag har försökt med förut, så ska jag klara detta med glädje, hopp och ärlighet. Jag ska sluta vara osäker, jag ska säga ifrån när jag tycker att jag ska göra det, jag ska vara mer och mer ärlig mot mig själv och andra, jag ska stå för det jag gör och tänker, jag ska bli mer självsäker, jag ska inte skämmas över den jag är utan jag ska känna att jag blir starkare över den jag tror att jag kan bli. Jag ska gå på den vägen där jag vet att jag kommer trivas och jag ska behandla andra som jag själv vill bli behandlad. 
 
Med glädje, tro, hopp och massa kärlek och hjälp av varandra då kommer vi långt här i världen. Det är ok att känna att man har det tungt, för tillslut kommer man ut starkare. 
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0